شهر ارواح

اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

شهر ارواح

اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

داستان ارواح- قسمت نوزدهم- آتش حسرت

قسمت نوزدهم

آتش حسرت

از کثرت اندوه و حسرتی که بر وجودم نشسته بود، بر جای نشستم و با خود گفتم:

چه مقامی! چه منزلتی! در حالیکه من مدتهاست در این بیابان سرگردانم و با تمام موانع و مشکلات، دست به گریبانم، هنوز هم به جایی نرسیده ام، اما اینان با این سرعت خود را به مقصد می رسانند. براستی خوشا به حال آنان که به شهادت رفتند.

اشک بر گونه هایم سرازیر شد و بغض گلویم را چنگ زد.

چندان بلند بلند گریستم (میزان الحکمه/ ج10 ص132 و المیزان/ ج2) که هر آنچه از عقده دنیا در دلم بود، محو شد... اما آتش غبطه و حسرتی که از عبور شهیدان در دلم باقی بود، مگر با این گریه ها خاموش می شد؟!

نیک آرام به سمتم آمد، مرا دلجویی داد و تشویق به ادامه راهی کرد که بس طولانی و طاقت سوز بود.

ادامه دارد ...

نظرات 6 + ارسال نظر
حمیدجون شنبه 16 دی‌ماه سال 1385 ساعت 18:14

هرکس به خانمانی دارد مهربانی٬

من مهربان ندارم نامهربان من کو

ای مردمان بگویید٬ آرام جان من کو ٬

راحت فزای هرکس محنت رسان من کو

نامش همی نیارم بردن به پیش هرکس ٬

گه گه به ناز گویم سر روان من کو

در بوستان شادی هر کس گلی بچیند٬

آن گل که نشکنندش در بوستان من کو

جانان من سفر کرد با او برفت جانم

باز آمدم از ایشان پیداست آن من کو...

someone یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 14:22 http://yaveh-gooyan.blogsky.com

سلام ....
نمی دونم چرا یک دفعه ای دلم گرفت ....
موفق باشی
من به روز هستم

حنا یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 21:45 http://www.hana2008.blogfa.com

سلام عزیز
نمی دونم چی صدات کنم روح مهربان یا سرگردون. وب تو هم حرف نداره. خوشحال شدم به کلبه حقیر من امدی.

marua سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1385 ساعت 08:28 http://kindness.blogsky.com

سلام وعیدمبارک
عشق شناختی آسمانی است که دیدگان دل مارا گشوده ومارایاری می دهدتاچیزهاراچنان که خدایان می بینند به دیده آوریم.
چه نوشته ی زیبایی اینجا می بینم نقش بسته واقعا قشنگ بود
ولی غافلگیرکننده ازلحاظ تغییرنوشته که دیگه ازمرگ بیرون اومدی واین جالب توجه هستش.
همیشه درپناه حق باشی و همینطورخوش.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1385 ساعت 14:35

سلام چرا نذاشتی ادت کنم
تا بیشت باهات اشنا بشم

سلام
ببخشید از اتفاقی که افتاده.
ای دی من:
hr_renjer
در خدمتتون هستم.

شادی دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1385 ساعت 16:54 http://www.rangarang1385.blogsky.com

سلام وب عالی دارین
حرفات خیلی جالبه
لینکتون می دم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد