شهر ارواح

اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

شهر ارواح

اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

داستان ارواح- قسمت چهل و دوم- صور مرگ

قسمت چهل و دوم

صور مرگ

(سوره زمر آیه 68، سوره یس آیه 29، سوره نمل آیه 87 و تفسیر نمونه جلد 19)

 

     و آنروز فرا رسید، روزی که عالم برزخ خریدار هزاران انسانی شد که به ناگاه و سراسیمه جهان مادی را ترک گفتند.

     یک بار که عده ای از آنها در حلقه ما حضور داشتند، خاطرات خود را از آن لحظات آخر بیان کردند. چنانچه یکی از آنها می گفت: من در بازار مشغول خرید بودم. همین که خواستم مبلغ جنسی را که برداشته بودم بپردازم ناگهان صیحه وحشتناک و بلندی را شنیدم که تحمل مرا ربود و در دم جان سپردم.

     دیگری می گفت من مشغول گفتگو با دوستم بودم که آن صدای بی مانند، روح ما را از بدنمان جدا کرد.

     پس از آن صحبتها بود که ازنیک توضیح خواستم و او در جوابم گفت: صدایی که مردمان آخرالزمان شنیدند و از وحشت آن به ناگاه جان سپردند، صور حضرت اسرافیل بود که به دستور خدای متعال صورت گرفت و با آن صدا همه اهل زمین و آسمان جان سپردند. اینک هیچ جنبنده ای در عالم وجود ندارد. آنکه هست، خداست و بس.

     از تصویر این صحنه، شگفت زده شدم اما هنگامی بر شگفتی من افزوده شد که نیک از صور دیگر سخن به میان آورد. او گفت: هنگام برپا شدن قیامت کبری، حضرت اسرافیل صور حیات را می دمد تا همگان زنده شوند.

     و اینک من با شفاعت مجدد چهاردهم معصوم(ع) و چند تن از شهدا (بحارالانوار/ ج3 ص299) جایگاهم به نقطه بالاتری تغییر کرده است. (اصول کافی/ ج2 ص598)

     خیلی بالاتر از مکان من، جایگاه شهدا قرار گرفته است که صدای شادی آنها موجب سرور اهالی همجوارشان می شود.

     بسیاری از اوقات به حال کسانی که با شهداء محشور بوده و نشست و برخاست دارند غبطه می خورم اما با این همه رحمت الهی دلم را آرام می کند.

     از اینها مهمتر ، عده ای از شیعیان خالص، گاه گاه به عالیترین نقطه وادی السلام رفته و با خاندان با عظمت رسول خدا(ص) ملاقات می کنند. (بحارالانوار/ ج6 ص 245)

ادامه دارد ...

نظرات 3 + ارسال نظر
شادی چهارشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:03 http://www.rangarang1385.blogsky.com

سلام
منو ببخشید اگه تو این مدت بهتون سر نزدم
دلم تنگ شده بود براتون
شادباشین
بای

شادی جمعه 25 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:09 http://www.rangarang1385.blogsky.com

سلام دوست خوبم
من به در س هم فکر میکنم اما چون خودم گرجی هستم قصد دارم ادامه تحصیلم را گرجستان بگذرونم
شاد باشید

marua یکشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:08 http://kindness.blogsky.com

سلام دوست عزیزومهربانم
می بینم که همچنان گرم نوشتن هستی درخصوص مرگ
همیشه لحظات قشنگ زندگی رو امیدوارم ببینی
عمربگذشت به بیحاصلی وبوالهوسی
ای پسر جام میم ده که به پیری برسی
چه شکرهاست درین شهرکه قانع شده اند
شاهبازان طریقت به مقام مگسی
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد