شهر ارواح

اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

شهر ارواح

اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

فتح مکه

در سال هشتم هجرت جریانى پیش آمد که پیمان شکنى قریش را ثابت مى‌نمود. بدین جهت پیامبر مکرم(ص) تصمیم گرفت مکه را فتح کند و آن را از ناپاکى بتها و بت پرستها پاک سازد. بنابراین با رعایت اصل غافلگیرى، بى آنکه لحظه فرمان حرکت و مسیر و مقصد حرکت براى کسى روشن باشد، پیامبر(ص) روز دهم ماه رمضان، فرمان حرکت صادر فرمود. ده هزار سرباز مسلمان به حرکت آغاز کرد.

شهر مکه بدون مقاومت تسلیم شد. پیامبر(ص) و مسلمانان وارد زادگاه پیامبر شدند. بتها درهم شکسته شد و اسلام به پیروزى بزرگى نائل آمد.

در این فتح، پیامبر(ص) که اختیار کامل داشت و مى توانست از دشمنان سرسخت دیرین خود انتقام بگیرد همه را مورد عفو و رحمت قرار داد و به تمام جهان ثابت کرد که هدف اسلام گسستن بندها اسارت و بندگى از دست و پاى افراد بشر است و فرا خواندن آنها به سوى (اللّه) و نیکى و پاکى و درستى. از این سال به بعد گروه گروه به اسلام روى آوردند و با احکام حیات بخش و انسان ساز آن آشنا شدند.

پس از فتح مکه غزوه حنین و غزوه طائف و غزوه تبوک و... اتفاق افتاد. در دو غزوه اول پیروزى با مسلمانان بود، امّا در غزوه تبوک، اگر چه پیامبر(ص) با دشمن روبرو نشد و نبردى نکرد، ولى یک سلسله بهره هاى معنوى و روانى - در این غزوه بسیار پرمشقت - عاید مسلمانان گردید. پیامبر(ص) با این سفر پر رنج، راه را براى فتح شام و روم هموار ساخت و شیوه جنگ با قدرتهاى بزرگ را به اصحاب وفادار خود آموخت .

نظرات 3 + ارسال نظر
یاسمین ( حرفهای یه دختر غمگین چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:44 http://rue.blogsky.com

سلام
ممنون از حضورت
وباگ خیلی مفیدی داری
می دونم دلتون از من خیلی پاکتره..واسه منم دعا کنین مشکلم حل شه
دلتون شاد

رئوفه چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:02 http://www.hasrate-parvaaz.blogsky.com

سلام دوست عزیزم.ممنون از کامنت زیبایی که گذاشتی مثل همیشه زیبا بود.باید بگم من فقط یک بار عاشق شدم.اونم یه عشق زمینی.عشق یه خدا رو خودم انتخاب نکردم یعنی دست خودم نبوده عشق خدا از ازل در قلب من کاشته شده عشقی که هیچ عشق زمینی هم نمیتونه به پای اون برسه.من فقط یک بار عاشق شدم یعنی آگاهانه و دست خودم بوده.اونم همون عشقیه که توی قلب خودم با چنگ و دندون ازش نگهداری میکنم تا هنگامی که بمیرم و تو سرای باقی دو دستی امانتو به خدا برگردونم.اینم بگم حتی اگر به معشوقم نرسم باز عاشقش خواهم موند.این معنای واقعی عشق.بازم پیشم بیا.شاد باشی

سرخ چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 16:20 http://www.sorkh.blogsky.com

سلام و درود بر روح بزرگ سرگردان عزیز دل سرخ.
چقدر صفت داری .
عزیزی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد