شهر ارواح

اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

شهر ارواح

اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

زوجات رسول اکرم(ص) یا زنان پیامبر

پیامبر اکرم(ص) در طول عمر نه زن داشته است و این امر زاییده اوضاع و احوال جامعه آن روز و موقعیت شخصى آن حضرت بوده است. پیش از اسلام تعدد زوجات به نحو گسترده و نامحدودى در میان اقوام مختلف رواج داشته است. بعدها اسلام تا چهار زن را اجازه داد، آن هم به شرط برقرارى عدالت بین آنان .

مى دانیم که پیامبر(ص) تا 25 سالگى زن نگرفت و در 25 سالگى با خدیجه که 15 سال از پیامبر(ص) بزرگتر بود، ازدواج کرد و در حدود 25 سال تنها با خدیجه بود. پس از فوت خدیجه(ع) با زن بیوه دیگرى به نام سوده ازدواج کرد. سپس با عایشه ازدواج فرمود. زنان دیگرى که پیغمبر گرفت، بغیر از سوده، همه بعد از عایشه بودند و همه اینها بیوه زن و بزرگسال بودند. پیامبر حق و عدالت و نوبت را درباره آنها کاملا رعایت مى فرمود و با همه به مهربانى رفتار مى کرد.

زنانى که پیغمبر اکرم(ص) مى گرفت یا از بیوه زنانى بودند بى سرپرست که شوهرشان در جنگ شهید شده بودند، یا از اسیران جنگى بودند که در خانه پیغمبر با نهایت احترام زندگى مى کردند. ازدواج هاى پیغمبر عموما و بخصوص در ده سال آخر عمر جنبه اجتماعى و تحبیب قلوب داشته است و خویشاوندى با قبیله ها براى پیوند داشتن با کسانى که مسلمان شدن آنها موجب تقویت اسلام و مسلمین بوده است. بر خلاف آنچه برخى از دشمنان اسلام یا مستشرقین خارجى گفته اند، به هیچ وجه نظر پیامبر(ص) مسائل جنسى و لذت جویى نبوده است - بخصوص که پیامبر اکرم(ص) بنا بر آنچه در قرآن آمده است، یک ثلث و گاهى دو ثلت از شب را به عبادت و تلاوت قرآن مى گذراند - و روزها نیز در مسائل اجتماعى و جنگها اشتغالات فراوان داشته است، و این ازدواجها در سن جوانى نبوده است .

نظرات 8 + ارسال نظر
سرخ یکشنبه 15 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 14:42 http://www.sorkh.blogsky.com

سلام دوست بسیار عزیزم .چند روزه پیامها در مورد رنگ نامناسب وبلاگ زیاد شده . یک رفراندوم بر گزار کردم و تعهد می کنم به رای شما عمل کنم. برای همین خواهش می کنم که توی این رفراندوم شرکت کنید. فقط تا ۱۷ مهر فرصت هست.

سید دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 19:01 http://www.aghasi5.blogfa.com

باز هم سلام
ممنون از حضور به موقع شما دوست گرامی حالا که پیش اومده بذار بگم اون شخص مرحوم حاج محمد رضا آقا سی شاعر اهلبیته جالبه که در زمان حیاتش هر وقت تصویرش را می دیدم نا خوداگاه می گفتم آخه با این شعر های قشنگت
این چه شکلی برای خودت ساختی ولی الان یک سال یا بیشتر که به او دلداده ام وبرای خودم هم عجیبه در مورد مسائلی که گفتید که اگه رد پایی از گناه باشه نه مطمئنم
چون بیشتر از قبل به معنویت روی آوردم فقط می خوام بدونم
چرا اینطوری شدم وآیا ارتباطی بین من وروح اون بزرگوار هست
یا اصلا از حال من خبر داره یا همش سر کاریه بیا وبرام توضیح بده اگه زحمتی نیست.بی صبرانه منتظرم.یا علی

سلام سید عزیز
به نظر من در ارتباط میان روح و انس موارد زیادی مشابه ارتباطات میان انسانها زنده با هم وجود داره.
همانطور که ایجاد علاقه بین دو انسان می تونه دو جانبه باشه و هر دو به هم میل داشته باشن در ارتباط با ارواح و هم صادقه.
و همانطور که دلدادگی بین انسان ها می تونه در ابتدا یک طرفه باشه در ارتباط با ارواح هم ولی اینجا یادتون باشه که اسرار بر همان دلدادگی یکی سویه در نهایت منجر به ابراز علاقه از سوی دیگر شده و به عشقی دوسویه تبدیل می شه.
البته یه تفاوت قابل توجه در این میان هست. وقتی شما در این دنیا به کسی دلبسته بشوید شخص مورد نظر به سختی امواج عشق را بدون برخورد مادی باشما در یافت و مورد توجه قرار می ده ولی در ارتباط با ارواح این طور نیست. حتی سلامی که شما در دلتون به روح می فرستید قطعا منتقل شده و مورد توجه و استقبال روح قرار می گیره.
البته فراموش نکنید که جایگاه روح ممکنه در زمان خاصی به شکلی باشه که ارتباطش با عالم ماده قطع بشه یا اجازه ارتباط نداشته باشه. پس اگه اطمینان دارید که ارتباط خداییه از سختی ها و بی پاسخی ها دلزده نشید و اسرار داشته باشید.
دوست عزیز ممکنه در این میان موارد بسیار غیر عادی براتون پیش بیاد که کسی نتونه باور کنه و با هیچ عقلی سازگار نباشه. در این مورد هرگز از یاد نبرید که هر آنچه هست خواست خدا بوده و فرمان خدا. پس از مسیر حضور در درگاه باری تعالی دور نشید و تنها هدفتون نزدیکی به حضرت حق باشه و اطمینان داشته باشید که روح هم از این هدف و نیت شما شاد خواهد شد.
موفق باشید و التماس دعا.

***بهار-فرشته معصوم*** شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 13:44 http://www.sinlessangel.blogsky.com

سلام دوست مهربون و همیشگی...
از آپ خبری نیست؟؟؟؟؟؟...!
منتظر آپ بعدیت هستیم.
به روز شدی خبرم کن.خوشحال میشم.
با آرزوی بهترینـــــــــها:بهــــــــــار

محمد سه‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:48

سلام
ان شاالله که عالی هستید
به دنبال یک مقاله تاریخی دقیق در مورد همسران پیامبر می گشتم که پست شما رو دیدم اگه مقاله دقیقی سراغ دارید که رفرنس هم داره ممنون میشم اگر من رو مطلع کنید
یا حق

سلام دوست عزیز
محمد جان متاسفانه من در این زمینه تحقیقی نداشتم و به علت تعصب برخی خشک مقدسین در این زمینه کتاب خاصی سراغ ندارم. ولی بعید می دونم که شما بتونید روی اینترنت مطلب مطمئی کنید مگر در سایت های مثل تبیان و غیره که کاملا وجهه مذهبی اسلامی دارند ولی در کتابخانه های بزرگ قطعا مرجع خوبی می تونید پیدا کنید.
ببخشید که از من کمکی ساخته نیست.
امیدوارم در این زمینه و دیگر مراحل زندگی موفق باشید.
دست حق نگهدارتان.

ستایش سه‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1386 ساعت 13:58 http://roohearam.persianblog.ir

سلام. خیلی وقت بود دنبال جواب این سوال بودم که فلسفه ی تعدد زنان پیامبر چی بوده. مرسی!

منتظر سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 15:24

با سلام و احترام:
از مطالبی که در وبلاگ تان درج کردید سپاسگذاری می کنم .مفید و سودمند هستند .

دانیال شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 21:26

سلام برتو مرد خدا
مطالب سایت قابل درنگ ولی راستش بخوای من خیلی وقته
که از دین ومذهب بریدم بخاطز مسائلی که خودمون میدونیم
یه خلع خیلی سنگین رو حس میکنم دلم خیلی پر .....
به هر حال امیدوارم موفتیت بیشتری داشته باشی .

محمد رافندی یکشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 16:12

با عرض سلام از اینکه فرموده بودید حضرت محمد مساوات را بین زنانش رعایت میکرد آن حضرت حتی با دو تن از همسرانش نزدیکی هم نکرد . بعد از رحلت هم عمرابن خطاب حتی حقوق زنانش را مساوی نداد . وخداوندی که جهان را در کمتر از یک ثانیه افرید وبیست میلیارد سال است که جهان در حال تکامل است در جهان یکصد میلیارد کهکشان آفرید ودر هر کهکشان یکصد میلیارد خورشید آفرید خداوند باچنین قدرتی محتاج جند زن بیوه میباشد که قبایل را با هم متحد نماید اگر چنین باشد این قدرت ارزشی ندارد. این دلایلی میباشد که در حوضه های علمیه آورده میشود در قلمروء دانش این دلائل قابل قبول نیست . ضمنا شرح حال زنان محمد صدها برابر این است که نوشته اید . متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد