شهر ارواح

اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

شهر ارواح

اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

از سخنان حضرت محمّد(ص)

چند سخن از کلام آن سرور عالم :

 

1.      بهترین چیزى که به مردم داده شد؛ زبانى است شکرگزار، تنى است صابر و شکیبا و دلى است ذکر کننده و به یاد خدا.

 

2.   حقا که شما هرگز نمى توانید به مردمان به مال خود برسید و آنها را راضى کنید، پس سعى کنید به اخلاق خوش خود به آنها برسید و از آنها دلجویى نمایید.

 

3.      بدترین مردم آن کس است که عذرى را نپذیرد و لغزشى را نبخشاید.

 

4.      آموزنده دانش به نااهلش مانند آویزنده گوهر و مروارید است بر گردن خوکان .

 

5.      بالاترین و بهترین دو چیزى که در یک نفر فراهم مى آید حلم است و علم .

 

6.      امید مایه رحمت امت من است، اگر نور امید در دلها نبود هیچ مادرى فرزند خود را شیر نمى داد و هیچ باغبانى نهالى نمى کاشت .

 

7.   کسى که به بازار مى رود و تحفه اى براى خانواده خود مى خرد همچون کسى است که مى خواهد به نیازمندانى کمک کند و هنگامى که مى خواهد تحفه را تقسیم کند نخست باید به دخترش و سپس آن را به پسرش بدهد.

 

8.   آیا شما را با خبر نسازم به کارى که اگر انجام دهید شیطان به اندازه فاصله مغرب از مشرق از شما دور مى شود؟ گفتند چرا. فرمود: روزه، شیطان را روسیاه مى کند و صدقه کمر او را مى شکند و دوستى فقط به خاطر خدا و مداومت بر عمل صالح، ریشه او را قطع مى کند. استغفار و توبه رگ گردن شیطان را قطع مى سازد.

 

9.      براى هر چیزى زکات است و زکات جسم روزه است .

نظرات 20 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 20:35

احادیص بسیار زیبایی بود. آدم رو امیدورا می کنه به زندگی.

شاعر غزل درد جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 23:11 http://ghazaledard.blogfa.com

سلام.مطلب زیبایی نوشتین. منم همیشه مزاحم وبلاگتون هستم.راستی به روز کزدم با شعرای جدیدم منتظر تشریف فرماییتون هستم.به امید دیدار

شاعر غزل درد شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:23 http://ghazaledard.blogfa.com

سلام.حضرت رسول پشت و پناهتان باشد.به روزم سر بزنید.عیدتون هم مبارک

***بهار-فرشته معصوم*** یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 14:16 http://www.sinlessangel.blogsky.com

سلام دوست خوبم...
هیچی نمیتونم بگم جز اینکه این روزا بدجوری دلم گرفته...
بیا پیشم با اومدنت دل شادم کن...
منتظر حضور پرمهرت هستم.
با آرزوی بهترینـــــــــها:بهــــــــــار

حسرت پرواز یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 20:48 http://www.hasrate-parvaaz.blogsky.com

سلام به رفیق بی وفای وبلاگ من.بابا دیگه به ما سر نمیزنین.یعنی قابل نیستیم دیگه؟
دوست خوبم خواستم هم سلام کرده باشم هم گله هم اینکه بگم شما قبلا در مورد ایرادات وبلاگم بهم تذکر داده بودین.تا جایی که متوجه شدم سعی کردم برطرفشون کنم.خواستم لطف کنی و باز من رو از دقت نظر خودت بهره مند کنی.اگه اشکالی هست هنوزم حتما بهم بگو.
زود زود بی وفا نشو.منتظرت هستم.شاد باشی...

***بهار-فرشته معصوم*** یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 23:14 http://www.sinlessangel.blogsky.com

سلام دوست گلم...
هیچی نمیتونم بگم جز اینکه این روزا بدجوری دلم گرفته...
بیا پیشم با اومدنت دل شادم کن...
منتظر حضور پرمهرت هستم.
با آرزوی بهترینـــــــــها:بهــــــــــار

سید دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 15:52 http://www.aghasi5.blogfa.com

سلام
مطالب زیبایتان را خواندم مخصو صا در مورد ارواح مثل اینکه شما اطلاعات جامعی دارید من سوالی دارم که مدت هاست ذهنم را درگیر خودش کرده اگه لطف کنی جواب منو بدی ممنون میشم نمی دونم تا حالا شده که به فردی که از دنیا رفته وقبلا در حد کمی از اون شناخت داشتی وعلاقه خاصی به اون نداشتی دل ببندی ویا بهتر بگم عاشقش بشی جوری که تمام فکر وذکرت وپر کنه
این فرد یه آدم معنوی ومحب اهلبیت بوده به نظر شما این علاقه وکشش بیخودیه یا از طرف خود اون شخصه که این علاقه در من ایجاد شده باورتون نمیشه از شدت علاقه ای که
به اون دارم حتی حاضرم بمیرم تا اونو ببینم حتما میگید تا حالا
عشق به یه مرده رو ندیدیم برای خود من هم عجیبه به نظر شما این شخص با من ارتباط داره واصلا متوجه شدت علاقه من هست یا نه ؟

سلام دوست عزیز.
تا اونجایی که من تونستم توی مراجع مختلف پیدا کنم:
ارواح پس از مرگ وارد عالم برزخ می شوند و در این عالم سایه کردار دنیوی آنها باعث می شه که سختی هایی ببینن که طبق روایت خیلی از این سختی ها باعث بخشش گناه می شه.
در این عالم این طور از روایات برمی آید که روح با جسمی تمثیلی باید مسیری را طی کنه و در این مسیر به خاطر سختی ها یا مواردی که سایه اعمال دنیوی ادمه به سمت نمادی از بهشت یا جهنم کشیده می شه و تا روز قیامت در انتهای این مسیر باقی می مونه.
واضحه که روحی که با باری از گناه از دنیا رفته باشی نهایت به جایگاهی که سایه ای جهنم داره می رسه و تا روز قیامت تحت عذاب می مونه و دستش از همه جا کوتاهه
ولی کسی که بار سفرش اعمال نیک دنیوی و صلاحش ایمان به خدا باشه در نهایت مسیر برزخ به جایگاهی می رسه که بویی از بهشت داره و تا روز قیامت در این جایگاه باقی می مونه و در زمانهایی می تونه از خداوند اجازه رجوع به عالم مادی (دنیا) را بگیره.
این رجوع به دنیا می تونه به صورت های مختلف نمود داشته باشه. مورد رایج خواب و احظار روحه که بدین روش روح با ادمیان زنده ارتباط برقرار می کنه.
پس احتمال اینکه روح یک انسان نیکو کار پس مرگ با شما ارتباط برقرار کرده باشه می تونه صحت داشته باشه ولی این را مد نظر داشته باشید که:
روحی که با شما ارتباط برقرار کرده قطعا یک روح با ایمان باید باشه پس تمام آنچه که باعث پیوند شده یا چنانچه پیامی منتقل شده با با احکام الهی مقایسه کنید.
اگر این ارتباط با احکام الهی مقایر نباشه و کوچکترین نقطه گناهی موجود نباشه می تونید به روح اعتماد کنید و از این ارتباط ضمن لذت بردن استفاده معنوی داشته باشید و راهی به سمت نزدیکی با خدا پیدا کنید.
ولی
مواظب باشید. گاهنا شیطان یا سپاهیان شیطان در جلوه ای نیکو با انسان ارتباط برقرار می کنند و در ابتدا تمام امور مطابق با امر خداوند و کاملا الهی به نظر می رسه ولی کم کم نشانه هایی از گناه درش پیدا میشه. مثل امر به دورغ و غیبت و عجب.
در صورتی که در این ارتباط کوچکترین ردی از گناه دیدید از شیطان به خدا پناه ببرید و هیچ توجهی به ارتباط نداشته باشید.

(طبق روایتی از امام رضا جهت در امان بودن از کلیه بدی ها سوره های حمد و ناس و فلق را بخونید و همیشه یاد خدا را در دلتون زنده نگه دارید.)

********
اگر واقعا این عشق شما به روح یک انسان معنوی باشه و این کشش واقعیت داشته باشه باید بگم بهتون حسادت می کنم. خوشا به حالتون. سعی کنید از این عشق و دلبستگی نهایت استفاده را در رسیدن به ماوراءالطبیعه و نزدیکی به خدا داشته باشید.

حسرت پرواز دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 21:47 http://www.hasrate-parvaaz.blogsky.com

سلام دوست خوبم.خوشحالم و ممنون از اینکه با اینهمه گرفتاری بازم قابل دونستین و سری بهم زدین هرچند که زودتر از اینا منتظرحضور زیباتون بودم.
من مشکلاتی که قبلا گفته بودین رو حل کردم و با کامپیوتر چندین نفر هم چک کردم و هیچ مشکلی باقی نمونده بود.
فکر کنم احتمالا مشکلش با سیستم شماست.دقیقا نمیدونم چه مشکلی ممکنه باشه.
بازم کنترل میکنم.ممنون که اهمیت میدین.
زود زود بیاین پیش من دلتنگ.شاد باشین...

***بهار-فرشته معصوم*** سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 14:03 http://www.sinlessangel.blogsky.com

سلام دوست مهربونم...
وقتی نظراتونو خوندم اشکام بی اراده سرازیر شد.
از اینکه فهمیدم بالاخره یکی تو این دنیا هست که درد منو فهمیده بینهایت خوشحال شدم.
من به وجود دوستایی مثل شما نیاز دارم.ممنون که لطفتون همیشه شامل حالم میشه.
حضورتون دلگرمی میده.بازم ممنون .
با آرزوی بهترینـــــــــها:بهـــــــــار

ویسه شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:50 http://www.vida.it.tt

سلام عزیزم من واسه چندمین بار مزاحمت میشم.اخه وبت جالبه.من لینکت کردم میشه توهم اینکارو بکنی.ممنون میشم.فدات ویسه

سجاد شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 17:20 http://ali-l.blogfa.com


سلام

آیا می خوای ______ دنیای جن و شیطان ____________

_____________ حکایت ظهور امام زمان _________________

_____________اشعار واقعا زیبا __________________


گفتار ائمه ی معصوم در مورد :

_چه چیز هایی باعث ورود به بهشت یا جهنم یا خروج از آنها

_ // // // گذشتن از پل صراط




رو بخونی __________ مگه من مردم


www.ali-l.blogfa.com

که هست

نظر یادت نره


به امید دیداری دوباره

ان شاالله

رضا شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 21:49 http://hoof.blogsky.com

سلام دوست عزیزم
وبلاگ من به روزه مثل همیشه منتظر قدم های زیبات هستم.قربونت

[ بدون نام ] یکشنبه 29 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:56

سلام گرامی وبهترین
میخواستم موج عرفانی روح نوشته ات را بابیتی آغازکنم باهمان نوشته هایی که مرا به سمت آن سرم دادی وباهمان قافیه هایی که باکلمات بنانمودی۰ میخواستم مثنویی بسرایم ولی چه کنم که عاشقیه هرکس درقید قافیه نمی گنجه ۰ میخواستم دیوانی علم کنم چیکیده ایی ازروح نوشته ات ، ولی چه کنم که جوهرعشق نوشته ات عظیمترازاونیه که ازباریکه قلم بربیاد. حال که نمیتونم ازعشق بسرایم بگذاراین دل را باتمامی احساس عرفانی عشق که درآن موج میزندبا تمام امیدی که ، میتواند جوانه زند، ازورای این زندانی پیکرم ، ازقلبی که جایگاه خداوندیست تقدیمش کنم به نوشته ات.
همیشه درپناه حق گذرعمرکنی/

مهربانی (marua) یکشنبه 29 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:59 http://kindness.blogsky.com


میخواستم دیوانی علم کنم چیکیده ایی از۰۰۰۰۰دوباره اینوارسال کردم تابدونی نوشته ام رو بدون اسم وآدرس برحسب فراموشی ارسال کردم فقط متن رو نوشته وثبتش کردم

سید ایلیا دوشنبه 30 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 22:27 http://www.aghasi5.blogfa.com

سلام
دوست گرامی جای خوشحالیه مثل اینکه مشکل مربوط به نظرات رفع شده من بی صبرانه در انتظار شما هستم اگه مطلب جدید وجالبی بود در موردی که قبلا ذکر شد حتما برام بنویس خوشحال میشم.سربلند وپیروز باشی .یا علی

حسرت پرواز چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 15:52 http://www.hasrate-parvaaz.blogsky.com

سلام دوست گلم.
با یه دنیا دلتنگی آپ کردم.منتظرم تا بیای و کلبه ی تنهاییام از حضور عاشقت بوی خوش عشق به خودش بگیره.
شاد باشی...

حسرت پرواز چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 21:34 http://www.hasrate-parvaaz.blogsky.com

سلام دوست خوبم.من واقعا جوابشو از خدا گرفتم.میگن خدا به کسایی بیشتر درد میده بیشتر دوسشون داره.
عشق و غم عشقو به کسی میده که دوسش داره.
واسه ی همینم دلخور نیستم.هنوزم عاشقم و عاشق میمونم.
چشم سعی میکنم شاد باشم هرچند که هرقدر بیشتر تلاش میکنم کمتر نتیجه میگیرم.
زود زود بیا پیشم.
شاد باشی...

‌sepideh جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 19:27 http://deltange-naseria.blogsky.com

سلام دوست عزیز، خسته نباشی ...

دلتنگ ناصریا آپدیت شد با :

بغض نشکسته ......

www.deltange-naseria.blogsky.com

*** جاوید یاد و نام ناصریا ***

موفق باشید.

سید ایلیا پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 23:15 http://www.aghasi5.blogfa.com

فردا اگه مهدی بیاد
دردا رو درمون میکنه
آسمون شهرمونو
ستاره بارون میکنه
در شب آدینه همراه دلدادگان گل نرگس ظهور را به انتظار نشسته ایم ونوای شاید این جمعه بیاید را از نای جان فریاد میزنیم وچشم به راه صبح آدینه می نشینیم چون
خوب می دانیم ظهور نزدیک است.با مطلبی درمورد انتظار بروزم.یا علی

رضا یکشنبه 13 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 17:34 http://hoof.blogsky.com

سلام دوست عزیز با مطلبی با عنوان ((بهترین سیزده آبا زندگی من)) به روزم و منتظر حضورت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد